A small taste of amazing Scottish hospitality - Reisverslag uit Kilmarnock, Verenigd Koninkrijk van go-team2014scotland - WaarBenJij.nu A small taste of amazing Scottish hospitality - Reisverslag uit Kilmarnock, Verenigd Koninkrijk van go-team2014scotland - WaarBenJij.nu

A small taste of amazing Scottish hospitality

Door: Bryan, Gerben en Lisette

24 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Kilmarnock

Lieve allemaal,

Na drie mooie dagen Go Fest zijn we nu al drie dagen in het groene en heuvelachtige Schotland. Niemand, op de leiding na, had elkaar al eerder ontmoet voor het Go Fest. Al snel maakte we vrienden en leerden we elkaar beter kennen. Op het GO Fest waren de celebrations (bijeenkomsten) erg gezellig en veel mensen werden geraakt door God. De prekers spraken over erg interessante onderwerpen: #challengeaccepted (het onderwerp van het GO Fest), discipelschap, Heilige geest, identiteit, Gods stem verstaan, evangelisatie en de kracht van getuigen. Ook de aanbiddingstijden die we hadden waren erg indrukwekkend. Daarnaast waren er verschillende seminars waarin we onder andere clowning en drama kregen aangeleerd om de boodschap van God te brengen.

Dinsdagochtend om 3 uur ging onze wekker al af en pakten we de laatste dingen in. De slaap uit onze ogen wrijvend stapte we de auto in en werden we door twee toffe mannen op Schiphol gezet. Na een korte vliegreis, waarin we de prachtige schepping van boven konden bewonderen, landden we veilig in Glasgow. Daar was het even zoeken naar onze contactpersoon, maar na de eerste ontmoeting met de Schotten, een foto met een man in kilt en een ijskoffie was daar ons contactpersoon, een gezellige Afrikaanse en goedlachse man. Ook zagen we overal om ons heen dat de Commonwealth Games erg leeft in de stad Glasgow. We vertrokken naar de stad Kilmarnock wat ongeveer veertig minuten van Glasgow ligt. In Kilmarnock werden we hartelijk ontvangen en de gastvrijheid is overweldigend, wij waren allemaal zo dankbaar voor waar God ons heeft geplaatst. In een karakteristieke kerk uit het jaar 1869 mogen wij slapen in het hartje van de stad. Het is leuk om met de Schotten een praatje te maken. Dat hebben we dan ook geregeld kunnen doen tijdens een gebedswandeling en het uitdelen van het Lukas evangelie huis aan huis. Het Schotse accent is even wennen, maar geeft ons ook echt het gevoel dat we heerlijk noordelijk zitten in de UK. Het is goed om als team samen op te trekken, voor elkaar te bidden, elkaar te bemoedigen en natuurlijk veel lol te hebben! Dank jullie wel voor jullie gebeden, dat bemoedigt ons erg. We vinden het erg leuk als jullie een berichtje achter laten!

Veel liefs vanuit een heerlijk zonnig en warm (ja, warm!!) Schotland

• 24 Juli 2014 - 19:11

Anne Van Der Hoeven:

Leuk om mee te kunnen lezen, ik hoop nog vele berichten te lezen. Ik wens jullie Gods zegen toe en hoop dat jullie de harten van veel mensen kunnen raken.

• 24 Juli 2014 - 21:03

Anne:

Wauw, super tof om te lezen! Jullie zitten op een goede plek kinderen van God, Hij gaat door jullie heenwerken en is niet afhankelijk van jullie talenten. Jullie gaan een geweldige tijd tegemoet! :)
    Blessings

• 24 Juli 2014 - 22:55

Jolanda En Diana:

Leuk om te lezen wat jullie al meegemaakt hebben en wat een leuke foto's. Van harte Gods zegen.
    We denken aan jullie, ook in ons gebed.

• 26 Juli 2014 - 19:40

Renate Van Der Linden:

Hi mensen!
    Leuk om zo op de hoogte te blijven! Kijk uit naar het volgende bericht.

Niets en niemand kan jullie scheiden van de liefde van Christus

Extra kus voor Bryan ;)
    Ben trots op je!

Liefs Renate

• 26 Juli 2014 - 22:57

Erikjan En Jeltina:

Hoi allemaal,
    Fijn om te horen dat het goed gaat. Jullie zijn al volop aan het werk in het Koninkrijk. Super!
    Heel veel zegen voor jullie als team; zegen die je mag doorgeven.
    We staan biddend achter jullie. En geniet van het mooie weer in het prachtige Schotland.

• 29 Juli 2014 - 17:34

Tiny:

Goed om jullie verslag te lezen.
    Hopen en bidden dat jullie veel volwassenen en kinderen kunnen bereiken
    met het Evangelie.
    Heel veel zegen gewenst!!
    Liefs
    Tiny en Wim

• 30 Juli 2014 - 15:32

Joke Mulder:

hoi allemaal,

Bedankt voor het mooie verslag ,fijn om zo te weten waar jullie mee bezig zijn, weet dat we biddend achter jullie staan .veel zegen samen !! groet van ons bronno en joke